2011. június 15., szerda

A fitnessről a hozzám hasonló kezdőknek: )

Tudom, hogy nem ez a blog fő profilja, de tulajdonképpen az alakformálás is beletartozik a szépségápolásra, ezért szeretném most megosztani veletek a gondolataimat a fitness-ről. Abszolút kezdő vagyok a témában, de talán pont ezért lesz hasznos ez a bejegyzés azok számára, akik egyelőre csak kacérkodnak az edzőterem gondolatával.: )
Körülbelül egy hónapja már annak, hogy a barátnőimnek kemény munkával sikerült meggyőzniük, hogy járjak velük fitnessterembe. Semmi bajom a mozgással, sőt, szeretek is általában sportolni, viszont ez a fajta edzés valahogy soha nem vonzott, picit előítéletes is voltam a témával kapcsolatban. Nagy nehezen végül mégis rászántam magam egy havi bérlet vásárlására próba-szerencse alapon. Az az igazság, hogy ez egy nagyon jó ötlet volt, innen is köszönet a csajoknak, hogy rávettek.: ) A terem, ahová járok, úgy működik, hogy egy bérlet vásárlásával annak érvényességi ideje alatt bármennyi edzésen részt vehetek, és korlátlanul használhatom a gépeket is. Ha úgy gondolom, hogy egy nap három tréninget szeretnék lenyomni, akkor azt minden további nélkül megtehetem, ezt pedig akár egy kis fotópadozással vagy taposógépezéssel is megkoronázhatom.: D A diákbérlet 7700 ft/hónap, én ezt teljesen reális árnak tartom mindezért, pláne, hogy az edzők is nagyon aranyosak és jófejek.: ) Na de nem ez a lényeg, most arról szeretnék írni, hogy az egyes edzések milyenek egy kezdő szemével, mennyire hasznosak és élvezhetőek számomra, hiszen a legtöbb teremben azért hasonló órákon vehettek részt. Tényleg ne felejtsétek el, hogy nem vagyok szakértő, csak egy lelkes amatőr. Nézzük.: )

*Amit mindenképpen el szeretnék mondani, hogy a zene senkit ne tántorítson el az egésztől. Itt nyilván a discosabb, elektronikus számok, remixek mennek, én is teljesen más zenét hallgatok, de ehhez a mozgásformához az ilyen jellegű zene a legjobb, ezt el kell ismernem.*

Zsírégető, alakformáló
Az első edzésem zsírégető volt. Kétségek közt mentem az órára, nem igazán bíztam abban, hogy tényleg hatásos lesz. Ehhez képest 5 perc után lógott a nyelvem.: ) Aki nem sportember, annak meg kell szoknia az iramot, hiszen itt tényleg arra mennek rá az edzők, hogy látványos eredményt érjünk el. Az ilyen jellegű edzéseken gumiszalagot, súlyzókat használunk, sokat vagyunk a talajon, talán ez a tréning hasonlít a legjobban az iskolai tesiórákhoz, csak sokkal jobb annál. Természetesen pörgős, ritmusos zenére csináljuk ezt, ahogy minden mást is.


Step
Valószínűleg sokan hallottatok a fitnessnek erről az ágáról. Ez tulajdonképpen abból áll, hogy  táncos, de ugyanakkor aerobik-szerű mozdulatokból álló koreográfiát tanulunk meg, és beszáll a buliba egy alacsony pad (step) is. Az első ilyen órán kicsit megijedtem, hogy ez nekem nem fog menni, de ez tipikusan az az edzés, ahol a kezdő 1-2 alkalommal inkább csak megfigyel az ember, de nagyon hamar belejön. Pörgős, ritmusos a zene itt is, és mivel a mozdulatok táncos jellegűek, szerintem nagyon élvezhető ez a mozgásforma.


Zsírégető step
A különbség a sima és a zsírégető step között alapvetően az, hogy utóbbinál nem a tánc, hanem a fogyasztás a lényeg, éppen ezért egyszerűbb a koreográfia, de jóval nagyobb teherbírást igényel. A súlyzós verzió még hatékonyabb szerintem, de itt sem szabad táncos lazulgatásra számítani: a koreográfia nem a legnehezebb, de az erődre nagy szükséged lesz.

Kangoo
Félve mentem az első edzésre, hiszen nem igazán tudtam, hogy mi is ez. Akik szintén így vannak, azok nézzék meg ezt: http://www.youtube.com/watch?v=i9pgN7M1Q_c&feature=related
Elsőre ijesztőnek és keménynek tűnhet, de higgyétek el, egyáltalán nem nehéz ebben a cipőben ugrabugrálni, sőt, én kifejezetten élveztem a dolgot.: ) A koreográfia nálunk nem a legnehezebb, de ehhez is elég sok energia szükséges, viszont a hatékonyságát azonnal érzi az ember. Én nagyon szeretem.: )


Zumba
Az abszolút kedvenc.: ) A zumba lényege (legalábbis nálunk, nem vagyok otthon annyira a témában), hogy különböző, főleg latin táncok elemeiből álló koreográfiát tanulunk meg, amely mindent megmozgat, és ezáltal nagyon jó alakformáló hatása van. Emiatt az óra miatt képes vagyok ébresztőórára kelni szombat reggelente, annyira élvezem, pedig a mozgáskoordináció szó nem szerepel a szótáramban sajnos.: ) Mégis annyira élvezem ezt az edzést, a lány, aki tartja, nagyon jól csinálja, kedves, komolyan öröm tőle tanulni.: ) De a lényeg, hogy nagyon hatékonynak tartom ezt az edzést, gyorsan telik az idő, mert nagyon élvezem, fárasztó, de számomra kikapcsolódást jelent.

képek 1 2 3 4 5

Nyilván mások vagyunk, más igényekkel, de mindenképpen szerettem volna leírni nektek a saját tapasztalataimat ezzel kapcsolatban. Akit érdekel (pestiek előnyben), annak szívesen megadom az általam látogatott terem elérhetőségét, de szerintem máshol is vannak hasonló helyek azért.: )

Jártok edzeni? Vagy idegenkedtek ettől a világtól?: )

2 megjegyzés:

  1. Én mindig kacérkodtam a gondolattal, de egyrészt egyedül valahogy semmi kedvem az egészhez, másrészt meg nagyon-nagyon lusta vagyok. :( Még tavasz elején fogadtam meg, hogy eljárok futni minden nap/másnap, ezt kb. 2-3 hétig bírtam, aztán belustultam megint. Pedig kellene tényleg valami mozgás... Úszni például olyan szívesen eljárnék, csak nincs reális közelségben egyetlen normális uszoda sem.

    VálaszTörlés
  2. Zsófi, egyedül sajnos sokkal nehezebb.: ( Én azért kaptam rá erre a mozgásra nagyon, mert egyrészt az van bennem, hogy ha már bérletem van, akkor azt ki is akarom használni, másrészt ha a barátnőim nem is jönnek aznap, akkor is szórakoztató és kikapcsol, a harmadik pedig, hogy szerintem sokkal könnyebb zenére, irányítás alatt mozogni. Lehet, hogy neked is megérné kipróbálni, de persze nem akarlak rábeszélni semmire.: )

    VálaszTörlés